FEATURES OF THE ADVERTISING CAMPAIGN IN THE TOURIST SPHERE

Authors

  • Е.О. СТРИЖАК (O. STRYZHAK), канд. экон. наук, доцент Kharkiv National University of Economics S. Kuznets, Kharkov, Ukraine
  • Е.О. АХМЕДОВА (O. AKHMEDOVA), канд. наук по гос. управ., доцент Kharkiv National University of Economics S. Kuznets, Kharkov, Ukraine

Keywords:

туристическая фирма, реклама

Abstract

Scientific and methodological approaches to developing an advertising campaign for a travel company were developed in the article. It is proved that the development of the tourist sector has relation-ship with the use of marketing communication channels, such as advertising. Advantages and disadvantages of advertising media in tourism are highlighted based on the analysis and synthesis of literature. Stepwise refinement of the process of the advertising campaign the company tourism sector as proposed by the authors.

References

1. UNWTO Tourism Highlights. – 2018. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://www.e–unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876.

2. Гончарова, Л.М. Рекламная коммуникация в сфере туризма: монография. – Москва : ИНФРА–М. – 2018. – 158 с.

3. Дурович, А.П. Реклама в туризме: учеб. пособие / А.П. Дурович — 4–е изд., стер. – Минск: Новое знание, 2008. - 254 с.

4. Карягін Ю.О. Маркетинг турпродукту: Підручник / Ю.О. Карягін, З.І. Тимошенко, Т.О. Демура, Г.Б. Мунін. – К: Кондор, 2009. – 394 с.

5. Козлова, В. А. Реклама в туризме. – Орел: МАБИВ, 2014. – 160 с.

6. Морозова, Н.С. Реклама в социально–культурном сервисе и туризме / Н. С. Морозова, М.А. Морозов. – Москва : Академия, 2008. – 288 с.

7. О рекламе: Закон Республики Беларусь от 10 мая 2007 № 225–З // Национальный реeстр правовых актов Республики Беларусь.

8. Павлович, П.В. Значение и особенности рекламы на предприятиях индустрии гостеприимства / П.В. Павлович // Вестник РЭУ. – 2012. – № 4. – С. 85–90.

9. Про рекламу: Закон України від 03.07.1996 № 270/96–ВР // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N. 39, ст. 181.

10. Производственный менеджмент: учебное пособие / С. А. Орехов, М. М. Романова и 40р.. – М.: ЕАОИ, 2011.

11. Реклама и стимулирование сбыта. Сущность рекламы и ее основные черты. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://megalektsii.ru/s56216t1.html.

12. Романов А. А. Теория и психология рекламной деятельности: учебно–методический комплекс, – М.: Изд. центр ЕАОИ, 2010. – 280 с.

13. Романова, М.М. Планирование выбора форм распространения рекламы в индустрии туризма / М.М Романова, А.А. Чернова // Интернет–журнал «Науковедение». – 2014. – Вып. 4 (23) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://naukovedenie.ru/PDF/45EVN414.pdf.

14. Тихонова, Г.Ю. Реклама в туризме: курс лекций / Г.Ю. Тихонова, Е.В. Гиниятова; Томский политехнический университет. – 118 с.

15. Третьякова, Т.Н. Реклама в социально–культурном сервисе и туризме : учебное пособие / Т.Н. Третьякова. – Москва : Академия, 2008. – 272 с.

16. Туристична діяльність в Україні у 2017 році. Статистичний збірник. – К. – 2018. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/05/zb_td_2017.pdf.

17. Федеральный закон от 13 марта 2006 г. № 38–ФЗ «О рекламе» с изм. и доп. // СЗ РФ. – 2006. – № 12. – Ст. 1232.

Published

2018-12-22

Issue

Section

Modern Technology and Innovation in the Tourism and Hospitality