Innovative way of the tourism development in the Republic of Belarus
Keywords:
innovation, tourism, innovative potential, virtual tourism, scientific and technological potential, novationAbstract
In the modern world, the tourism industry is one of the most profitable and rapidly developing. The Republic of Belarus, like many countries, strives to develop this industry more and more. But the pace of tourism development in the country is low in global comparison. Thus, the article justifies the need for the Republic of Belarus to switch to the innovative path of tourism development, and considers the existing scientific, technical and innovative potential of the country for the implementation of innovative ideas, and proposes the most promising innovations in the tourism sector.
References
1. Карпова, С.В. Инновационный маркетинг. Учебник / С.В. Карпова. – М.: Юрайт, 2016. – 458 c.
2. Гречишкина, Е.А. Роль маркетинга дестинаций в развитии туризма / Е.А. Гречишкина // Сфера обращения: проблемы и перспективы развития: коллективная монография / Пермский институт (филиал) ФГБОУ ВО «Российский экономи¬ческий университет им. Г.В. Плеханова». – Пермь, 2016. – С. 214-227.
3. Hrechyshkina, Olena. Management of sustainable development of regional tourism / О. Hrechyshkina // Управление и образование = Management and education. Series Мениджмънт, Маркетинг, Туризъм = Management, Marketing, Tourism: академично списание. – 2016. – Кн. 2, Том XII, № 2. – С. 19-24.
4. О научной и инновационной деятельности в Республике Беларусь: статистический бюллетень [Электронный ресурс] / Национальный статистический комитет Республики Беларусь. –
Режим доступа: https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/420/420d3eab3d1a18a10fd34140bf498d8d.pdf – Дата доступа: 02.03.2020.
5. Глобальный инновационный индекс 2019 [Электроный ресурс]. – Режим доступа:
https://gtmarket.ru/ratings/global-innovation-index/info. – Дата доступа: 02.03.2020.
6. Туризм и туристические ресурсы в Республике Беларусь: статистический сборник [Электронный ресурс] / Национальный статистический комитет Республики Беларусь. – Режим доступа:
https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/c98/c9876319528dcac1e44ba2ddf7ff6354.pdf – Дата доступа: 02.03.2020.
References
1. Karpova S.V. Innovationy marketing [Innovative marketing]. Moskva, YUrajt 2016, 458 p. (In Russian).
2. Hrechyshkina O.O. Rol marketinga destinatsii v razvitii turizma [The role of destinations marketing in the development of tourism]. Sfera obrashcheniia: problemy i perspektivy razvitiia [Sphere of circulation: problems and development prospects]. Permskii institut (filial) FGBOU VO “Rossiiskii ekonomicheskii universitet im. G.V. Plekhanova”. Perm, 2016, pp. 214-227 (In Russian).
3. Hrechyshkina O. Management of sustainable development of regional tourism. Management and education. Series Management, Marketing, Tourism, 2016, vol. XII (2), pp. 19-24.
4. O nauchnoy i innovationnoy deyatelnosti v Respublike Belarus. [On scientific and innovative activities in the Republic of Belarus]. National Statistical Committee of the Republic of Belarus. (In Russian).
Available at: https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/420/420d3eab3d1a18a10fd34140bf498d8d.pdf (accessed: 03.03.2020).
5. Globalny Investitionny indeks 2019 [Global Innovation Index 2019]. (In Russian).
Available at: https://gtmarket.ru/ratings/global-innovation-index/info (accessed: 03.03.2020).
6. Turizm i turisticheskie resursy. Nacional'nyj statisticheskij komitet Respubliki Belarus. [Tourism and tourism resources in the Republic of Belarus. National Statistical Committee of the Republic of Belarus.]. (In Russian). Available at https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/c98/c9876319528dcac1e44ba2ddf7ff6354.pdf (accessed: 03.03.2020).
2. Гречишкина, Е.А. Роль маркетинга дестинаций в развитии туризма / Е.А. Гречишкина // Сфера обращения: проблемы и перспективы развития: коллективная монография / Пермский институт (филиал) ФГБОУ ВО «Российский экономи¬ческий университет им. Г.В. Плеханова». – Пермь, 2016. – С. 214-227.
3. Hrechyshkina, Olena. Management of sustainable development of regional tourism / О. Hrechyshkina // Управление и образование = Management and education. Series Мениджмънт, Маркетинг, Туризъм = Management, Marketing, Tourism: академично списание. – 2016. – Кн. 2, Том XII, № 2. – С. 19-24.
4. О научной и инновационной деятельности в Республике Беларусь: статистический бюллетень [Электронный ресурс] / Национальный статистический комитет Республики Беларусь. –
Режим доступа: https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/420/420d3eab3d1a18a10fd34140bf498d8d.pdf – Дата доступа: 02.03.2020.
5. Глобальный инновационный индекс 2019 [Электроный ресурс]. – Режим доступа:
https://gtmarket.ru/ratings/global-innovation-index/info. – Дата доступа: 02.03.2020.
6. Туризм и туристические ресурсы в Республике Беларусь: статистический сборник [Электронный ресурс] / Национальный статистический комитет Республики Беларусь. – Режим доступа:
https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/c98/c9876319528dcac1e44ba2ddf7ff6354.pdf – Дата доступа: 02.03.2020.
References
1. Karpova S.V. Innovationy marketing [Innovative marketing]. Moskva, YUrajt 2016, 458 p. (In Russian).
2. Hrechyshkina O.O. Rol marketinga destinatsii v razvitii turizma [The role of destinations marketing in the development of tourism]. Sfera obrashcheniia: problemy i perspektivy razvitiia [Sphere of circulation: problems and development prospects]. Permskii institut (filial) FGBOU VO “Rossiiskii ekonomicheskii universitet im. G.V. Plekhanova”. Perm, 2016, pp. 214-227 (In Russian).
3. Hrechyshkina O. Management of sustainable development of regional tourism. Management and education. Series Management, Marketing, Tourism, 2016, vol. XII (2), pp. 19-24.
4. O nauchnoy i innovationnoy deyatelnosti v Respublike Belarus. [On scientific and innovative activities in the Republic of Belarus]. National Statistical Committee of the Republic of Belarus. (In Russian).
Available at: https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/420/420d3eab3d1a18a10fd34140bf498d8d.pdf (accessed: 03.03.2020).
5. Globalny Investitionny indeks 2019 [Global Innovation Index 2019]. (In Russian).
Available at: https://gtmarket.ru/ratings/global-innovation-index/info (accessed: 03.03.2020).
6. Turizm i turisticheskie resursy. Nacional'nyj statisticheskij komitet Respubliki Belarus. [Tourism and tourism resources in the Republic of Belarus. National Statistical Committee of the Republic of Belarus.]. (In Russian). Available at https://www.belstat.gov.by/upload/iblock/c98/c9876319528dcac1e44ba2ddf7ff6354.pdf (accessed: 03.03.2020).
Downloads
Published
2020-06-23
Issue
Section
Modern Technology and Innovation in the Tourism and Hospitality