Mobile games as a means of harmonious child development in the family

Authors

  • Н.П. Петрукович (N.P. Petrukovich), преподаватель Pinsk College, Brest State University named after A.S. Pushkin

Keywords:

outdoor games, impellent activity, preschool children

Abstract

In article the role of outdoor games in optimisation of impellent and intellectual activity of children of preschool age is considered. The basic methods, means and forms of introduction of outdoor games in family pedagogics are described. Given article will be interesting to parents, experts of preschool centres, social workers.

References

1. Баршай, В. М. Физкультура в школе и дома / В. М. Баршай. – Ростов н/Дону : Изд-во «Феникс», 2001. – 256 с.

2. Жуков, М. Н. Подвижные игры: учебник для студ. пед. вузов./ М. Н. Жуков. – М.: Издательский центр «Академия», 2000. – 160 с.

3. Лесгафт, П. Ф. Руководство по физическому образованию детей дошкольного возраста / П. Ф. Лесгафтю – М., 1952. – 234 с.

4. Марцинковская, Т. Д. История детской психологии: учебник для студ. пед. вузов./ Т. Д. Марцинковская. – М.: Гуманит. изд. центр Владос, 1998. – 183 с.

5. Степаненкова, Э. Я. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / Э. Я. Степаненкова. – 2-е изд., испр. – М.: Издат. центр «Академия», 2006. – 368 с.

6. Тимофеева, Е. А. Подвижные игры с детьми младшего дошкольного возраста: кн. для воспитателя детского сада / Е. А. Тимофеева. – 2-е изд., испр. И доп. – М.: Просвещение, 1986. – 79 с.

7. Усова, А. П. Русское народное творчество в детском саду. 3-е изд./ А. П. Усова. – М.: Просвещение, 1999. – 132с.

References

1. Barshai V. M. Fizkul'tura v shkole i doma [Physical education at school and at home]. Rostov n/Don. Publishing house "Phoenix", 2001, 256 p. (In Russian)

2. Zhukov M. N. Podvizhnye igry [Outdoor games]. M.: Publishing Center "Academy", 2000, 160 p. (In Russian)

3. Lesgaft P.F. Rukovodstvo po fizicheskomu obrazovaniju detej doshkol'nogo vozrasta [Guidance on the physical education of preschool children]. M., 1952, 234 p. (In Russian)

4. Marcinkovskaya T.D. Istorija detskoj psihologii [History of child psychology]. M .: Humanit. ed. Center Vlados, 1998, 183 p. (In Russian)

5. Stepanenkova E. Ya. Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija i razvitija rebenka [Theory and methodology of physical education and development of a child]. 2nd ed., Rev. M.: Publ. Center "Academy", 2006, 368 p. (In Russian)

6. Timofeeva E. A. Podvizhnye igry s det'mi mladshego doshkol'nogo vozrasta [Outdoor games with children of primary preschool age. M .: Education, 1986, 79 p. (In Russian)

7. Usova A.P. Russkoe narodnoe tvorchestvo v detskom sadu [Russian folk art in kindergarten]. M .: Education, 1999, 132p. (In Russian)

Published

2020-06-29

Issue

Section

Педагогические науки