Features of the formation of communication skills in children with autistic disorders in the conditions of the closest social environment
Keywords:
children with autistic disorders, senior preschool age, communication, communication activity, communication skillsAbstract
The article presents the results of an empirical study of the peculiarities of the formation of communication skills of children of older preschool age with autistic disorders. The purpose of the article is to determine the features of the formation of communication skills in older preschool children with autistic disorders.
References
Внукова, М. И. Коррекционно-педагогическая помощь детям с синдромом раннего детского аутизма / М. И. Внукова // Инновационная наука. – 2017. – Т. 2. – № 4. – С. 27–30.
Галянт, И. Г. Коррекция детского аутизма средствами арт-педагогики : монография / И. Г. Галянт. – Челябинск : Южно-Уральский центр РАО. – 2019. – 335 с.
Морозов, С. А. Некоторые проблемы инклюзии при расстройствах аутистического спектра / С.А. Морозов, С.С. Морозова, Т.И. Морозова // Аутизм и нарушения развития. – 2020. – № 1 (66). – С. 51–62.
Смирнова, Е. О. Межличностные отношения дошкольников: диагностика, проблемы, коррекция / Е. О. Смирнова, В. М. Холмогорова. – Москва : ВЛАДОС, 2005. – 158 с.
Хаустов, А. В. Формирование навыков речевой коммуникации у детей с нарушениями аутистического спектра. – Москва : ЦПМССДиП. – 87 с.
Chen, C. H. Augmented reality-based video-modeling storybook of nonverbal facial cues for children with autism spectrum disorder to improve their perceptions and judgments of facial expressions and emotions / C. H. Chen, I. J. Lee, L.Y. Lin // Computers in Human Behavior. – 2016. – Vol. 55. – Р. 477–485.